Vš? „Lyderyst?s ekspert? grup?“ kartu su pirmaujan?ios pasaulyje EQ srityje amerikie?i? kompanijos Six Seconds sukurtu mokyklos mikroklimatu tyrimu „Education Vital Signs“ („EVS“) padeda mokykloms ?sivertinti atmosfer?: ar ši aplinka yra audringa, ar maloniai rami vieta, o gal pats viduriukas?
Mokyklos mikroklimato tyrimas („Education Vital Signs“ (EVS)) yra statistiškai pripažintas, norminis mokyklos atmosferos vertinimas, kuriuo siekiama greitai nustatyti sritis, padedan?ias ir trukdan?ias s?kmingai mokyklos veiklai. Mokyklos ir švietimo skyriaus atmosfera veikia svarbius sudedamuosius procesus, kaip antai komunikacij?, problem? sprendim? ir atsakomyb?s prisi?mim?, tai yra tuos veiksnius, kurie daro ?tak? mokini?, t?v? ir darbuotoj? geb?jimui veiksmingai dirbti.
Nauda
• „EVS“ padeda susidaryti išsamesn? vaizd? apie dabartin? mokyklos atmosfer? – apžvelgti bendruomen?s nari? ryšius pa?ioje organizacijoje. Atmosfera – tai aplinka, kurioje mokytoj? kolektyvas dirba kiekvien? dien?, mokosi mokiniai ir bendrauja t?vai; m?s? tyrimas rodo, kad atmosfera, pagr?sta tarpusavio ryši? suvokimu, turi didel? ?tak? mokymuisi, ?sitraukimui ? mokyklos veikl?, saugumui ir klest?jimui.
• Didžiausia „EVS“ proceso nauda atskleidžiama diskutuojant apie tyrimo rezultatus. Gautus statistinius duomenis mes labiau laikome klausimais nei atsakymais. Aptardami šiuos klausimus, suderinsite visus aspektus ir išsiaiškinsite, koki? tolesni? veiksm? reik?t? imtis, kad dar veiksmingiau ir geriau atliktum?te Jums skirt? misij?.
Kokia
atmosfera yra j?s? mokykloje? Ar žmon?s nuolat baiminasi pavojing? audr? ir žlugdan?ios ?tampos? Ar kiekvien? dien? jie noriai eina ? mokykl?? Mokyklos atmosfera yra rodiklis, atskleidžiantis kolektyvo jausmus, ryšius ir reagavim? mokymosi aplinkoje. Teigiama kult?ra skatina dalyvavim?, bendradarbiavim? ir mokym?si.
„EVS“
modelyje mokyklos atmosfer? apibr?žia šie veiksniai:
Pasitik?jimas, atsakomyb?, ?sipareigojimas, ryšys, augimas, dalyvavimas, mokymasis, saugumas, klest?jimas.
1 pav. Duomenys, leidžiantys palyginti skirtingas sudedam?sias visos grup?s dalis
Palanki atmosfera yra tada, kai išlaikoma pusiausvyra tarp individo (žmoni?) ir grup?s (mokyklos), tarp vizijos ir veiklos.
Nors pakeisti visos mokyklos atmosfer? yra sud?tinga užduotis,
priemon?s yra paprastos: išklausymas, lyderyst?, emocinis intelektas.
D?kojame, kad domit?s mokyklos mikroklimato tyrimu („Education Vital Signs“) ir pasiryžote kurti toki? mokykl?,
kurioje žmon?s gal?t? ne tik jaustis, bet ir veikti geriausiai!